Subject: Kiisapalu bussipeatuste vahel paiknev ületuskoht muuta ülekäigurajaks
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 26 Aug 2024 14:59:43 +0300

Tere Rauno

Olen teie vastuse saatnud Kiisa aleviku kogukonna esindajatele ja 
külavanematele. Samuti oleme teie seisukohta arutanud Vallavalitsuse 
projektikomisjonis ning vajadusel arutame seda veel ka valla volikogus.

Kõigi eelnevalt nimetatud isikud ja komisjonid ei ole kahjuks rahul teie 
seisukohaga, millega arvate, et antud asulasisesel territooriumil poleks 
vaja ülekäigukohta muuta ülekäigurajaks, kuna antud kohas on 
liikluskeskkonna ohutumaks muutmise nimel rajatud juba 2018. aastal 
valgustatud eraldussaar.

Oleme arvamusel, et antud kohta tuleks siiski luua keskkonda ja kogukonda 
arvestav liikluskorralduslik lahendus, mis saab olla asulasiseselt siiski 
vaid ülekäigurada.

Palun teil tulla kogukonnale ja ühistranspordiga liiklejatele vastu ja muuta 
antud teeületuskoht reguleerimata ülekäigurajaks. Antud ülekäigurada annaks 
sõidukitega liiklejatele ka selgema suunise, et nad on sisenenud asulasse, 
kus tuleks arvestada ka kergliiklejatega, kes lahkuvad või suunduvad 
Kiisapalu bussipeatusest või -peatusesse.

Harjumaa ÜTK andmetel siseneb ja lahkub Kiisapalu bussipeatuses arvestatav 
kogus inimesi, mis tähendab, et antud kohas on ületuskoha veelgi ohutumaks 
muutmine hädavajalik.

Teatavasti hakkame sel sügisel rajama ülekäigurada ka Kiisa bussipeatusest 
ca 350 m edasi asuval Tamme tänava ja Viljandi mnt ristmikul. Palume teil 
Kiisapalu bussipeatuste vaheline ületuskoht muuta ülekäigurajaks samuti 
selle sügise jooksul.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saku Vallavalitsus

www.sakuvald.ee <http://www.sakuvald.ee/> 
www.facebook.com/sakuvallavalitsus 
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>

Saatja: [email-masked] <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 27. mai 2024 15:54
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]>
Teema: Vastus päringule

Tere

Täname pöördumast. Antud bussipeatused ja ülekäigukoht asub asula piiril, 
kohas kus liikluskeskkond sõiduki juhi jaoks vahetult muutub. Kiisapalu 
bussipeatuste vahele ehitati 2018 aastal ohutussaarega, valgustatud 
teeületuskoht, mis toimib ühtlasi ka asulasse sisenevate sõidukite kiirust 
rahustava meetmena. Sellistes asukohtades on parim viis teeületuseks just 
teeületuskoht läbi ohutussaare, kus on võimalik teed ületada üks sõidusuund 
korraga viibides teel võimalikult lühikest aega.  Transpordiamet leiab, et 
olemasolev teeületuskoht võimaldab jalakäijatele ohutu teeületuse ning 
reguleerimata ülekäigurada ei ole antud asukohas otstarbekas.

Lugupidamisega

  <file:///C:/Users/RAUNO~1.RAM/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.jpg> 
Rauno Rämman
Liikluskorraldaja
Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee